FUNDACIÓ EROSKI LLANÇA LA TERCERA EDICIÓ DEL SEU PROGRAMA EDUCATIU PER A ESCOLARS AMB NOVES SESSIONS EN COL·LABORACIÓ AMB UNICEF I WWF

Ha format en alimentació i hàbits saludables més de 16.000 alumnes de gairebé 300 col·legis

• Incorpora un taller pràctic anomenat “Els productes de la meva terra”, on els nens i nenes coneixeran a les instal·lacions de productors agroalimentaris l’origen dels aliments de la seva comunitat i comprovaran la importància que té la producció local
  • La nutrició en altres països i l’alimentació sostenible són les altres dues noves sessions de treball elaborades amb la col·laboració d’UNICEF i WWF
  • Els col·legis interessats s’hi poden registrar a la web energiaparacrecer.escueladealimentacion.es.

Elorrio, 11 de juny de 2014-. Fundació EROSKI, en l’afany per promoure l’alimentació i els hàbits de vida saludables en els més petits, aposta un any més pel seu Programa Educatiu adreçat a escolars. Aquesta edició, la tercera des del seu naixement el 2012, ofereix tant a alumnes com a  rofessors nous continguts, més activitats i tallers pràctics. El programa ha estat configurat per un Comitè Científic format per professionals de disciplines com la medicina, la nutrició i la dietètica, la psicopedagogia i la pedagogia.

El Programa Educatiu en Alimentació i Hàbits Saludables en centres escolars, en les dues primeres edicions del qual han participat més de 16.000 nens i nenes de prop de 300 centres escolars, “continua creixent i millorant els continguts a partir de les valoracions i les aportacions fetes  pels docents que ja l’han impartit. Servir-nos de l’experiència dels col·legis que ja han participat en el programa és la millor estratègia per a continuar transmetent aquests valors d’una manera adequada”, afirma el director de la Fundació EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

Noves sessions amb la col·laboració d’UNICEF i WWF

Mantenint un format que es basa en la combinació de sessions teòriques a l’aula escolar amb tallers pràctics, el Programa Educatiu en centres escolars inclou nous continguts amb l’objectiu de contribuir a una formació millor dels alumnes en alimentació sana i hàbits de vida  saludables. D’aquesta manera, s’inclouen tres noves sessions per a ampliar el coneixement dels estudiants: “Els productes de la meva terra”, “Nutrició al món (en col·laboració amb UNICEF)” i “Com m’alimento i cuido el meu món” (amb el suport de WWF). “Considerem important  incidir en els beneficis dels productes locals, però al mateix temps creiem que és necessari aprofundir en la realitat que es viu en alguns països i conscienciar sobre la cura del nostre món”, afirma Alejandro Martínez Berriochoa.

El treball, impartit en les vuit sessions en classe, es complementa amb dos tallers on els alumnes posaran en pràctica el que han après. A l’habitual de “Fer la compra per elaborar un menú saludable”, se’n suma en aquesta edició un altre anomenat “Els productes de la meva terra”, on  els nens i nenes coneixeran de primera mà en les instal·lacions de productors agroalimentaris l’origen dels aliments de la seva comunitat i comprovaran la importància que té la producció local.

Fomentar l’alimentació sana, practicar exercici i portar uns hàbits de vida saludables són objectius que “els nens i nenes d’Educació Primària -el programa es dirigeix fonamentalment als cursos de 4t i 5è- han d’aprendre d’una manera divertida. Per això, els personatges Tix & Loy tornaran a ser els qui transmetin tots aquests valors d’una manera entretinguda per a ells”, conclou el director de la Fundació EROSKI.

Les escoles que vulguin participar en aquesta nova edició ja poden fer-ho a la web energiaparacrecer.escueladealimentacion.es.

Sobre la Fundació EROSKI

La Fundació EROSKI, constituïda el 1997 per EROSKI, té com a objectius la promoció i defensa dels consumidors i, especialment, la formació i informació al consumidor; l’impuls de les relacions intercooperatives; la promoció educativa, cultural i professional, especialment en matèria  consumerista i de compromís amb l’entorn i el medi ambient; la solidaritat i la promoció assistencial; i la investigació, el desenvolupament i la innovació en relació amb el consumerisme, l’alimentació, el medi ambient i els hàbits de vida saludables.