LA FUNDACIÓ EROSKI FOMENTA L’ALIMENTACIÓ SALUDABLE AMB EL CONCURS “IMAGINE FOOD”

Comença la tercera edició del Programa Educatiu en Alimentació i Hàbits Saludables “Energia per a Créixer”

• Escolars d’entre 6 i 12 anys poden participar des d’avui en aquest concurs de dibuix.
  • Els 30 dibuixos finalistes seran interpretats pel xef Peio Gartzia i recollits en un llibre.

Elorrio, 6 d’octubre de 2014.- Després de l’inici recent del curs escolar i dins de la tercera edició del Programa Educatiu en Alimentació i Hàbits Saludables de l’Escola d’Alimentació, Fundació EROSKI engega avui “Imagine Food”, un concurs de dibuix dirigit a escolars d’entre 6 i 12  anys. L’objectiu és conscienciar estudiants i professors de la importància de portar una alimentació equilibrada i saludable. Per a fer-ho possible, el concurs compta amb un doble al·licient. D’una banda, seran premiats els tres dibuixos més votats i, d’una altra, els 30 dibuixos finalistes  seran interpretats pel xef Peio Gartzia i recollits en un llibre de receptes.

“A Fundació EROSKI hem pensat en els més petits per crear un projecte on poden potenciar la seva imaginació dibuixant receptes creatives i originals. Un concurs per demostrar que amb aliments saludables també poden divertir-se i, sobretot, convertir el que moltes vegades pot semblar obligació en diversió”, ha assenyalat Alejandro Martínez Berriochoa, director de la Fundació EROSKI.

Els centres escolars que vulguin participar-hi podran consultar les bases legals a la pàgina web imaginefood.escueladealimentacion.es i registrar-s’hi, de forma totalment gratuïta, per enviar els seus dibuixos digitalitzats (jpg, gif i png) entre avui i el 15 de novembre, ambdós inclosos.  Eduardo Cifrian, responsable de l’Escola d’Alimentació de la Fundació EROSKI; Peio Gartzia, cuiner professional; i Elena Urdaneta, directora de R+D del Basque Culinary Center, formen el jurat que seleccionarà els 30 primers finalistes. Els joves participants registrats a la pàgina web  podran llavors votar, entre aquests, els seus 10 favorits. Posteriorment, el jurat determinarà els tres dibuixos guanyadors. El criteri per a la selecció dels tres dibuixos guanyadors es basarà en l’originalitat, l’estètica i en la idoneïtat d’aquesta recepta per a formar part d’un menú  saludable.

“Hi haurà un guanyador per cada cicle d’Estudis de Primària (1r, 2n i 3r cicle) i es premiarà tant els alumnes guanyadors com els seus centres escolars. A cadascun dels alumnes guanyadors es lliurarà una bicicleta i cada col·legi rebrà 2.000 euros per invertir en la millora de les seves  instal·lacions. A més, les 30 receptes finalistes passaran de la imaginació dels nens a la cuina del xef Peio Gartzia, ja que seran publicades en un llibre”, ha explicat Alejandro Martínez Berriochoa.

TERCERA EDICIÓ DEL PROGRAMA EDUCATIU PER A ESCOLARS

Aquest concurs forma part de les activitats que acompanyen el llançament de la tercera edició del Programa Educatiu “Energia per a Créixer” de Fundació EROSKI, en el seu afany per promoure l’alimentació i els hàbits de vida saludables entre els més petits.

Els centres escolars que vulguin participar en aquesta nova edició poden fer-ho a través de www.escueladealimentacion.es. “La resposta dels centres escolars està sent molt bona. Al final de setembre teníem ja cobert un terç de les inscripcions del curs passat, amb més de 6.000  escolars registrats i 200 tallers ja acordats”, ha detallat el director de la Fundació EROSKI.

Més de 16.000 nens i nenes de prop de 300 centres escolars de tot Espanya han participat en les dues primeres edicions d’aquest programa, configurat per un Comitè Científic format per professionals de disciplines com la medicina, la nutrició i la dietètica, la psicopedagogia i la  pedagogia.

Mantenint un format que es basa en la combinació de sessions teòriques a l’aula escolar amb tallers pràctics, el Programa Educatiu en centres escolars inclou nous continguts amb l’objectiu de contribuir a una millor formació dels alumnes en alimentació sana i hàbits de vida  saludables. D’aquesta manera, s’hi inclouen tres noves sessions per a ampliar el coneixement dels estudiants: “Els productes de la meva terra”, “Nutrició al món” (en col·laboració amb UNICEF) i “Com m’alimento i cuido el meu món” (amb el suport de WWF).

El treball, impartit en vuit sessions a classe, es complementa amb dos tallers en els quals els alumnes posen en pràctica el que han après. A l’habitual de “Fer la compra per a elaborar un menú saludable”, se’n sumarà al llarg d’aquesta edició un altre anomenat “Els productes de la  meva terra”, en el qual els nens i nenes coneixeran de primera mà a les instal·lacions de productors agroalimentaris l’origen dels aliments de la seva comunitat i comprovaran la importància que té la producció d’aliments locals.