EL PROGRAMA EDUCATIU D’ALIMENTACIÓ I HÀBITS SALUDABLES DE LA FUNDACIÓ EROSKI REP EL SEGELL GOSASUN D’INNOBASQUE

El Programa Educativo de alimentación y hábitos saludables de la Fundación Eroski recibe el sello Gosasun de Innobasque

En reconeixement a la seva contribució al foment de pràctiques saludables

• Més de 67.000 alumnes de Primària han participat aquest curs escolar 2014-2015 en el programa educatiu “Energia per a créixer”
  • A Euskadi, Navarra, Cantàbria i La Rioja, el 20% dels col·legis d’Educació Primària han pres part en el programa
  • Ja és obert el termini d’inscripció per a la seva quarta edició durant el curs 2015-2016

Zamudio, 7 de juliol de 2015.- El Programa Educatiu d’Alimentació i Hàbits Saludables (PEAHS) “Energia per a créixer” de la Fundació EROSKI, ha rebut avui el segell GOSASUN promogut per l’Agència Basca de la Innovació, Innobasque, en reconeixement al seu compromís amb el foment de pràctiques saludables entre els escolars.

El director de la Fundació EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa, ha recollit de la mà del director general d’Innobasque, Txema Villate, el certificat del segell GOSASUN en un acte celebrat a la seu de l’Agència al parc tecnològic de Biscaia. Després d’explicar breument els objectius que la Fundació EROSKI persegueix amb aquest programa educatiu, ja per tercer any consecutiu, el seu director ha reiterat el compromís d’EROSKI amb l’alimentació saludable i ha assenyalat que “aquest reconeixement al nostre programa educatiu ens anima i impulsa a continuar desenvolupant el nostre treball per la promoció d’un consum responsable, una alimentació equilibrada, hàbits de vida basats en el lleure actiu i per fer efectiu el nostre compromís solidari amb les persones més desfavorides”.

Martínez Berriochoa ha destacat l’interès que el programa ha despertat entre els centres escolars i famílies, que es reflecteix en el seu alt grau de participació, que pràcticament s’ha triplicat durant el curs escolar 2014-2015 tot just finalitzat respecte de l’edició anterior, superant els 67.000 alumnes de Primària de 930 col·legis de quinze comunitats autònomes.

També ha recordat que la seva quarta edició començarà al setembre, coincidint amb l’engegada del curs escolar 2015-2016 i ofereix, tant a alumnes com a professors d’Educació Primària, nous continguts, més activitats i tallers pràctics. Així mateix, el programa amplia enguany els materials disponibles en format audiovisual per facilitar-hi l’accés i fer-lo més atractiu i útil als escolars. El programa ha estat configurat per un Comitè Científic format per professionals de diverses disciplines: medicina i pediatria, nutrició i dietètica, psicopedagogia i pedagogia.

“Any rere any, el programa creix i millora els continguts a partir de les valoracions i les aportacions fetes pels docents que ja l’han impartit”, ha explicat el director de la Fundació EROSKI. A Euskadi, Navarra, Cantàbria i La Rioja, el 20% dels col·legis d’Educació Primària ja han pres part en el programa.

Els professors han atorgat al programa de Fundació EROSKI aquest curs una valoració global de 9,25 punts sobre 10, nota que millora la de l’edició anterior. Els mitjans utilitzats i la preparació dels monitors responsables dels tallers són els aspectes més ben valorats.

Nous continguts de l’Escola d’Alimentació EROSKI

Mantenint un format que es basa en la combinació de sessions teòriques a l’aula escolar amb tallers pràctics, el Programa Educatiu en centres escolars inclou per a la quarta edició nous continguts. D’aquesta manera, s’hi afegeix una nova sessió per a ampliar el coneixement dels estudiants: “Menja i cuida el teu cor”, desenvolupada en col·laboració amb la Fundació Espanyola del Cor (FEC). “Ens sembla important transmetre als estudiants des d’edats primerenques la incidència que té sobre la nostra salut mantenir una alimentació correcta”, ha afirmat Martínez Berriochoa. El contingut de les sessions estarà disponible també en vídeo.

El treball impartit en sessions teòriques a classe es complementarà amb tallers en els quals els alumnes posaran en pràctica el que han après. “Els estudiants porten a terme tallers pràctics a les nostres botigues, on fan la compra per elaborar un menú saludable. En l’última edició s’han desenvolupat més de 1.200 tallers en 180 establiments”, ha indicat el director de la Fundació EROSKI.

D’altra banda, el taller “Els productes de la meva terra” permet que els menors coneguin de primera mà, a les instal·lacions de productors agroalimentaris, l’origen dels aliments de la seva regió i comprovin la importància que té la producció local. Aquest nou taller de productors agroalimentaris estarà disponible en format audiovisual en la nova edició del programa educatiu a partir de setembre a la web www.escueladealimentacion.es.

Els col·legis interessats a participar en el PEAHS el curs 2015-2016 ja poden inscriure-s’hi a través de www.escueladealimentacion.es o en el telèfon 946072841.

Segell GOSASUN d’Innobasque

Des de la dinàmica de la Societat Efisaludable d’Innobasque, s’ha impulsat GOSASUN, un moviment socioeconòmic que fomenta l’adopció d’hàbits de vida saludables. Al seu voltant s’ha creat una xarxa d’agents formada per organitzacions i institucions que s’esforcen per promoure pràctiques saludables en el seu entorn.

Per a més informació sobre EROSKI i Fundació EROSKI

Ziortza Beristain: zberistain@consejerosdelnorte.com