LA FUNDACIÓ EROSKI I UNILEVER LLIUREN ELS PREMIS DE LA 2a EDICIÓ D’IMAGINE FOOD

• Més de 900 escolars de tot Espanya, d’entre 6 i 12 anys, han participat en la segona edició d’aquest concurs de dibuix
  • Tres escolars de Mondragón, Sevilla i Toledo, respectivament, han estat els guanyadors en cadascuna de les tres categories del premi
  • El cuiner Peio Gartzia s’ha encarregat novament de fer realitat els dibuixos i convertir-los en uns deliciosos i saludables plats que s’han recopilat en un llibre
  • El certamen s’emmarca en el programa educatiu “Energia per a Créixer” de la Fundació EROSKI, que en l’actual quarta edició ja arriba a una participació de 75.000 escolars

Elorrio, 18 d’abril de 2016.- La Fundació EROSKI ha lliurat els premis a la segona edició d’“Imagine Food”, un concurs de dibuix adreçat a escolars d’entre 6 i 12 anys. La proposta busca conscienciar l’alumnat, el professorat i els pares de la importància que té l’alimentació en la salut i demostrar que menjar sa pot ser saborós i divertit. El concurs ha comptat en aquesta nova edició amb la col·laboració d’Unilever .

En la categoria d’escolars del primer cicle de Primària (1r i 2n) la guanyadora ha estat Lucía Olveira, del col·legi Tirso de Molina d’Argés (Toledo), amb la seva proposta Verdufish amoroso. En la categoria d’escolars del segon cicle de Primària (3r i 4t) ha resultat guanyadora Irati Unamuno, de l’Arizmendi Ikastola de Mondragón (Guipúscoa), amb la seva recepta Unibertsoa. En la categoria d’escolars del tercer cicle de Primària (5è i 6è) la proposta Espadachines de Rafael Carracedo, del col·legi Alfares de Sevilla ha resultat vencedora. Als tres guanyadors se’ls ha lliurat una bicicleta i a cada centre educatiu, 2.000 euros per a invertir-los en la millora de les seves instal·lacions, especialment aquelles que puguin facilitar una vida més saludable.

La bona acollida de la primera edició d’Imagine Food ens va animar a engegar de nou l’experiència i el resultat ha estat extraordinari, amb 908 dibuixos, enfront dels 550 de la primera edició, i un volum de trànsit a la web del concurs amb més de 90.000 visites i més de 65.000 usuaris únics entre les dues edicions. Per a la Fundació EROSKI, educar en alimentació saludable els més petits és un objectiu primordial i creiem que la millor manera de fer-ho és mitjançant activitats lúdiques com aquest concurs, que s’està revelant com una plataforma eficaç per a aprendre a menjar de forma equilibrada”, ha assenyalat Alejandro Martínez Berriochoa, director de la Fundació EROSKI.

El criteri per a la selecció dels tres dibuixos guanyadors es basa en l’originalitat, l’estètica i la idoneïtat d’aquesta recepta per a formar part d’un menú equilibrat. Els dibuixos finalistes del concurs han estat portats del paper als fogons pel cuiner Peio Gartzia, que novament s’ha encarregat de fer-los realitat i convertir-los en uns plats deliciosos i saludables. A més, les trenta receptes finalistes s’han recopilat en un llibre juntament amb els dibuixos originals i el semàfor nutricional de cada plat.

El jurat, format per representants de l’Escola d’Alimentació EROSKI, cuiners professionals i membres del Basque Culinary Center, va seleccionar els trenta concursants finalistes. Els joves participants registrats a la pàgina web han votat posteriorment, d’entre els finalistes, els seus deu preferits. Posteriorment, el jurat ha determinat els tres dibuixos guanyadors d’entre els més ben classificats.

Quarta edició del Programa Educatiu “Energia per a Créixer”

Aquest concurs forma part de les activitats que acompanyen la quarta edició del Programa Educatiu sobre Alimentació i Hàbits Saludables (PEAHS), Energia per a Créixer, de la Fundació EROSKI. En l’actual quarta edició (curs 2015-2016), el programa continua augmentant el nombre de participants i ja ha superat la participació de 75.000 escolars de 900 col·legis de tot Espanya. En el global de les seves quatre edicions, el 15% dels col·legis de Primària d’Espanya han participat en el programa Energia per a Créixer.